October 6-7-8, 2020

Quebec City Convention Centre, Canada

STÉPHANE MAILHIOT

Columnist and VP Principal, Havas Montreal / @SMailhiot

THE AGRI-FOOD INDUSTRY IN THE ERA OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE
Artificial intelligence is now everywhere. What are the direct impacts on the industry to this day and those to come? How are local and international companies adjusting to these technological developments, to hyperpersonnalization and to data management?

BIOGRAPHIE

À titre de vice-président principal, Stéphane Mailhiot est responsable de la planification stratégique d’Havas Montréal. Avec son équipe, il veille à ce que le consommateur demeure au cœur de toutes les stratégies. Il aide également son équipe à se concentrer sur ce qui va suivre dans les différentes industries qu’ils servent.

Vous pouvez entendre Stéphane à l’émission Bêtes de pub, un segment de Médium Large, diffusée sur Ici Radio-Canada Première. Avec Arnaud Granata, vice-président et directeur éditorial d’Infopresse, Stéphane analyse et commente l’actualité et les dernières tendances dans les domaines de la communication et du marketing. Ensemble, ils ont écrit « Tout ce que les publicitaires ne vous disent pas », publié aux Éditions La Presse. Stéphane contribue également à L’Actualité et est analyste régulier au RDI Matin, sur les ondes de Radio-Canada.

Avant de se joindre à Havas Montréal, Stéphane était planificateur stratégique chez lg2, où il dirigeait des marques telles que Desjardins, Savoura, Arctic Gardens, Honda et OKA Cheese. Il a également contribué à plusieurs campagnes honorées pour leur créativité et leur performance.

Stéphane est titulaire d’un baccalauréat en journalisme de l’UQAM et d’un DESS en communications marketing de HEC Montréal. Depuis 2008, il donne un cours intitulé « Savoir convaincre : confrontation et persuasion » à l’Université de Sherbrooke.

ABSTRACT

THE AGRI-FOOD INDUSTRY IN THE ERA OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE

Artificial intelligence is now everywhere. What are the direct impacts on the industry to this day and those to come? How are local and international companies adjusting to these technological developments, to hyperpersonalization and to data management?

That is the encounter to which Stéphane Mailhiot, Principal VP at Havas Montreal and recognized publicist, invites you. On the agenda, a reflection on AI applications in the agri-food sector (Havas just launched a innovation center in AI at its Montreal office), on the relationships between consumer an hyperpersonalization and algorithms, and on the automation of the sector.

Implementing Partners

BÉNÉFIQ IS …
The international rendezvous on health ingredients that will be held from October 2 to 4, 2018, at the Quebec City Convention Centre in Canada. Anchored in Quebec City’s reputation for excellence in food and health, BENEFIQ is a must-attend event sparking synergy among scientists and industry professionals from this rapidly evolving sector.
An initiative of the Institute of Nutrition and Functional Foods (INAF)

Share This